Bericht
Een bruiloft is een magisch en betekenisvol moment in jullie leven. Het is een moment om de liefde tussen jullie te vieren, samen met jullie dierbaren. De organisatie van een bruiloft kan echter een uitdagende en soms overweldigende taak lijken, met veel details om te overwegen en beslissingen om te nemen. Onze weddingplanners van De Barones helpen jullie hier graag bij. We combineren onze expertise met jullie wensen om zo tot de mooiste dag voor jullie te komen. Samen met ons uitgebreide netwerk van leveranciers zorgen we voor een perfecte dag voor jullie en jullie gasten.
Benieuwd wat er bij het organiseren van een bruiloft komt kijken? In onze complete bruiloft checklist doorloop je stap voor stap de aanloop naar jullie bruiloft.
Bepaal wanneer jullie willen trouwen, is er een specifieke datum of een seizoen waarin jullie willen trouwen? Indien er geen specifieke datum is, dan is het fijn om een periode te selecteren. Dit geeft jullie meer mogelijkheden in het selecteren van de locatie in de volgende stap en verkleint de kans dat jullie favoriete locatie al gereserveerd is.
Het is belangrijk om al in het begin het budget te bepalen. Hierdoor weet je wat jullie willen uitgeven en kunnen jullie de keuzes op basis hiervan maken.
Willen jullie de gehele dag op één locatie laten plaatsvinden of willen jullie bijvoorbeeld de ceremonie en het avondfeest op verschillende locaties houden? Bepaal vooraf wat jullie wensen zijn, zodat het makkelijker is om geschikte locaties te zoeken in jullie volgende stap. Bij De Barones kan jullie gehele dag op onze locatie plaatsvinden.
Voordat jullie locaties gaan bezichtigen is het handig om alvast een schatting te maken van het aantal gasten dat jullie willen uitnodigen.
Nu jullie een datum of periode geselecteerd hebben, kunnen jullie locaties gaan bezoeken. Ga bij locaties langs om een gevoel bij de locatie te krijgen.
Hebben jullie een locatie gevonden die bij jullie past? Gefeliciteerd! Het is aan te raden de locatie +/-1 jaar van te voren te reserveren, zodat je zeker weet dat jullie terecht kunnen op de door jullie gewenste locatie.
Nu jullie de datum officieel hebben vastgelegd kunnen jullie alvast een save the date naar jullie gasten sturen. Hierin staat enkel de trouwdatum aangegeven, zodat jullie gasten deze vrij kunnen houden. In de echte uitnodiging kun je op een later moment de details vermelden.
Indien gewenst kunnen jullie een tweede afspraak maken met onze weddingplanner om de mogelijkheden door te nemen op het gebied van locatiestyling, fotografie, videografie, de bruidstaart en muziek. Onze weddingplanner geeft jullie tips en advies voor de volgende stappen in de planning van jullie bruiloft.
Hebben jullie op basis van jullie tweede afspraak met onze weddingplanner besloten gebruik te maken van bijvoorbeeld een fotograaf of stylist? Dan is het belangrijk om deze op tijd te boeken, onze weddingplanner helpt jullie hierbij.
Door een thema te kiezen wordt jullie bruiloft een samenhangend geheel. Ga voor een thema of stijl die bij jullie past. In overleg met jullie weddingplanner zorgen we dat dit thema doorgevoerd wordt in jullie bruiloft.
Het is verstandig op tijd te beginnen met het zoeken en passen van jullie outfits. Zorg dat je voldoende tijd hebt om de juiste kleding te vinden en pas deze goed zodat je zeker weet dat het lekker zit. Onze weddingplanner geeft je graag tips om in contact te komen met een van onze specialisten voor haar en visagie.
Ceremoniemeesters kunnen jullie op de dag zelf helpen bij het coördineren van de bruiloft, hij of zij is het aanspreekpunt voor onze weddingplanner. Door een of meerdere ceremoniemeesters te kiezen kunnen jullie op de dag zelf optimaal genieten.
Gaan jullie voor een bruidstaart, een sweet table of hebben jullie andere ideeën? Maak een afspraak met onze ambachtelijke bakker, laat jullie adviseren én proef wat jullie lekker vinden.
Je kunt een ambtenaar kiezen vanuit de gemeente waar jullie trouwen of je kiest voor een zelfstandige ambtenaar.
Samen met onze weddingplanner stellen we een draaiboek op voor jullie bruiloft. Wat wordt jullie planning van de dag, wat zijn jullie wensen en hoe gaan we bijvoorbeeld de ceremonie, de borrel en het diner invullen? Zorg dat de ceremoniemeesters en de leveranciers ook het draaiboek ontvangen.
Na de save the date kunnen jullie de uitnodigingen versturen. Hierin laten jullie de gasten weten hoelaat ze waar verwacht worden en wat de dresscode is.
Een week voor de bruiloft hebben jullie (en eventueel jullie ceremoniemeesters) nog een korte check-in met de weddingplanner. Zijn er nog belangrijke details die we met elkaar moeten bespreken? Onze weddingplanner zorgt dat ook de leveranciers op de hoogte zijn van de laatste details.
Het moment dat jullie gaan trouwen is aangebroken. Vandaag hoeven jullie alleen maar te genieten, van elkaar en van alle mensen waar jullie van houden.
Zijn jullie benieuwd naar de mogelijkheden voor jullie bruiloft bij De Barones in Dalfsen? Neem dan contact met ons op. We vertellen graag vrijblijvend meer. Jullie zijn van harte welkom om de locatie te komen bezichtigen.
Neem contact opCopyright ©2024 De Barones Dalfsen