Het antwoord op jouw vragen

Wil je je goed voorbereiden op je bezoek of verblijf bij Restaurant en Hotel de Barones? Op deze pagina vind je het antwoord op de veelgestelde vragen. Wordt jouw vraag niet beantwoord en heb je nog andere vragen? Neem dan gerust contact op via info@debaronesdalfsen.nl.

Hoe is de rolstoeltoegankelijkheid?
Het restaurant is rolstoeltoegankelijk en beschikt over een ruim invalidentoilet. Het hotel beschikt helaas niet over een lift en is om deze reden dan ook niet rolstoeltoegankelijk.

Waar bevinden zich de hotelkamers?
De hotelkamers bevinden zich in de twee gebouwen naast het hoofdgebouw. Het landhuis (het hoofdgebouw) is van oudsher gebouwd als buitenhuis voor De Baron en de Barones van Haersolte van Zuthem. Nieuwsgierig naar de historie van het karakteristieke pand? Klik dan hier en kom meer te weten.

Bieden jullie gratis internet?
Ja, je kunt gratis gebruikmaken van onze wifi verbinding. De inloggegevens vind je in de informatiemap op jouw hotelkamer of je kunt het wachtwoord vragen aan één van onze medewerkers.

Hebben jullie een lift?
Helaas beschikt ons hotel niet over een lift, al onze kamers zijn per trap te bereiken. Ben je minder goed ter been en wens je een kamer die dicht bij de trap gelegen is? Geen probleem. Enkel zouden wij dit tijdig vernemen, zodat wij hier rekening mee kunnen houden. Je kunt dit aangeven tijdens het reserveringsproces of doorgeven per mail.

Kan ik een kinderbedje bijboeken?
Wij beschikken over een kinderbedje. Deze is te boeken tegen een kleine toeslag en is op basis van beschikbaarheid. Voor meer informatie kun je contact opnemen met onze receptie.

Kan ik een extra bed bijboeken?
Het is mogelijk om een extra bed te plaatsen op een Royale tweepersoonskamer, op de overige kamers is dit niet mogelijk. Het plaatsen van een extra bed is enkel mogelijk op basis van beschikbaarheid en tegen betaling van een vergoeding. Voor meer informatie kun je contact opnemen  met onze receptie.

Hebben jullie mindervalide hotelkamers?
Wij beschikken helaas niet over hotelkamers voor mindervaliden.

Moet ik toeristenbelasting betalen?
Je dient toeristenbelasting te betalen als je verblijft in een gemeente waar je niet ingeschreven staat. De toeristenbelasting is niet inbegrepen bij in de kamerprijs of in een arrangement, mits anders aangegeven.

Bieden jullie ontbijt aan?
Ja, je kunt tegen vergoeding gebruikmaken van ons heerlijke ontbijtbuffet. Het buffet bestaat onder andere uit diverse broodjes, diverse soorten hartig en zoet beleg, yoghurt, muesli, vers fruit, koffie, thee en versgeperste sinaasappelsap. Wens je het ontbijt bij te boeken en dient dit bijvoorbeeld gluten en/of lactosevrij te zijn? Dan horen wij dit graag bij jouw boeking, zodat wij hier rekening mee kunnen houden.

Wat zijn de check-in en check-out tijden?
Op de aankomstdag kun je inchecken vanaf 14:00 uur tot en met 21:00 uur. Uitchecken kan op de dag van vertrek tot 10:30.

Wens je eerder óf langer gebruik te maken van jouw kamer, dan is dit mogelijk tegen vergoeding en op basis van beschikbaarheid. Wil je meer weten, neem dan gerust contact op.

Over welke faciliteiten beschikt de kamer?
Op deze pagina vind je meer informatie over de verschillende type hotelkamers en de faciliteiten.

Is mijn hond welkom?
Jouw kleine vriend is van harte welkom in het restaurant en op het terras. Na een stukje wandelen met jouw viervoeter kun je hier rustig nog even nagenieten. Echter, zouden wij het op prijs stellen wanneer je jouw huisdier niet mee zou willen nemen in het hotel.

Ik heb dieetwensen en/of voedselallergieën, houden jullie hier rekening mee?
Wij proberen zo veel mogelijk rekening te houden met dieetwensen en/of voedselallergieën. Graag vernemen wij tijdig met welke wensen en/of allergieën wij rekening dienen te houden. Al onze gerechten worden met de uiterste zorg samengesteld. Echter, kunnen wij helaas geen 100% zekerheid geven op de aan- en/of afwezigheid van allergenen.

Ik wil graag fietsen huren, kan dit?
Wij hebben diverse adressen in de omgeving waar je fietsen kunt huren. Wij informeren je hier graag over.

Ik heb een cadeaubon ontvangen, kan ik deze inleveren?
Wij accepteren enkel cadeaubonnen die door onszelf zijn uitgeschreven. Wil je een dinerbon cadeau geven? Wij maken graag een bon passend naar jouw wensen. Meer informatie over de dinerbon/cadeaubon vind je hier.

Beschikken jullie over gratis parkeergelegenheid?
Ja, je kunt gebruikmaken van onze gratis parkeerplaats. Het is niet nodig om deze te reserveren. Wij beschikken daarbij over enkele invalidenparkeerplaatsen nabij de ingang van het restaurant. Daarnaast beschikken wij over twee laadpunten voor elektrische auto’s.

Ik reis met het openbaar vervoer, hoe is de bereikbaarheid?
Vanaf het station in Dalfsen rijdt op weekdagen en op zaterdag een buurtbus (Synthus buslijn 591)  richting Restaurant en Hotel de Barones. Bekijk hier de actuele reis- en vertrektijden. De stophalte “Gerner Es” is gelegen aan het einde van de oprijlaan (+/- 2 minuten lopen).

Is jouw vraag niet beantwoord?
Neem dan gerust contact op, wij helpen je graag verder via info@debaronesdalfsen.nl of via 0529 435 666.